Informatie over toegankelijkheid

TUI Nederland N.V.

Volmerlaan 3

2288 GC Rijswijk

Postadres:

Postbus 157 2280

AD Rijswijk

Contact:

E-mail: info@tui.nl

Onze inzet voor toegankelijkheid

We werken eraan om onze klantervaring te verbeteren en mensen met een beperking te helpen om zelfstandig in hun behoeften te voorzien. We verbeteren onze TUI Tours-websites zodat ook klanten met een beperking de mogelijkheid hebben om alle onderdelen van hun vakantie online te boeken of contact met ons op te nemen. We werken eraan om toegankelijkheid te garanderen in overeenstemming met de Europese norm (EN) 301 549 en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 AA-standaard.

Wat zijn EN 301 549 en WCAG?

EN 301 549 en WCAG definiëren vereisten voor ontwerpers en ontwikkelaars om de toegankelijkheid voor mensen met een beperking te verbeteren. Ze definiëren drie conformiteitsniveaus: niveau A, niveau AA en niveau AAA. De richtlijnen omvatten een breed scala aan toegankelijkheidsfuncties, waaronder tekstgrootte en -kleur, toetsenbordnavigatie en compatibiliteit met schermlezers.

Hoe toegankelijk is onze website momenteel?

Onze website is nog niet volledig toegankelijk voor mensen met een beperking. We identificeren en verhelpen echter voortdurend gebreken en beperkingen op onze website en hebben de afgelopen 18 maanden aanzienlijke vooruitgang geboekt. We hebben teams getraind en ondersteund om een toegankelijke website te bieden en we hebben een digitale werkgroep voor toegankelijkheid opgericht om onze processen te beoordelen en te verbeteren. We hebben ook een aantal specifieke verbeteringen op het gebied van toegankelijkheid doorgevoerd, met name:

  • Toetsenbordnavigatie en focus volgorde corrigeren (WCAG 2.1.1, 2.4.3)

  • Formulier labels en foutafhandeling corrigeren (WCAG 1.3.1, 3.3.1, 3.3.2)

  • Datumselectie vervangen of verbeteren (WCAG 2.1.1, 4.1.2)

  • ARIA-live gebieden voor bevestigingsberichten toevoegen (WCAG 4.1.3)

  • Landmark-rollen en skip-links toevoegen (WCAG 1.3.1, 2.4.1)

Bij het toegankelijk maken van onze website leggen we de nadruk op de diensten voor elektronische handel (e-commerce diensten) die op de website beschikbaar zijn. E-commerce-diensten zijn telemedia diensten die via websites en applicaties op mobiele apparaten worden aangeboden en elektronisch en op individueel verzoek van een consument worden geleverd met het oog op het sluiten van een consumentenovereenkomst. Op TUI Tours omvat de term e-commerce-dienst de gebieden waarop consumenten contractaanbiedingen kunnen aanvragen en contracten kunnen sluiten.

Je ervaring aanpassen aan je behoeften

We willen dat iedereen een geweldige ervaring heeft op onze website. Je kunt echter merken dat je een betere ervaring hebt als je de instellingen op je computer aanpast aan je individuele behoeften. Je kunt bijvoorbeeld de kleuren van de website wijzigen om deze beter leesbaar te maken. De tekstgrootte vergroten, zodat deze beter zichtbaar is. De informatie op de website laten voorlezen, zodat je de informatie kunt beluisteren in plaats van lezen. Als je hulp nodig hebt bij het aanpassen van je ervaring, kun je de website van Ability Net bezoeken of de tips van het Web Accessibility Initiative lezen over het aanpassen van je computer.

Wat doen we om de toegankelijkheid van onze website te verbeteren?

We identificeren en verhelpen voortdurend tekortkomingen en beperkingen op onze website. We streven ernaar om binnen de komende 12 maanden aanzienlijke vooruitgang te boeken bij het verbeteren van de toegankelijkheid van onze website. Dit is waar we momenteel aan werken: Voortzetting van de training en ondersteuning van teams om onze website toegankelijker te maken. Voltooiing van de beoordeling van onze processen door onze digitale werkgroep voor toegankelijkheid en uitvoering van noodzakelijke verbeteringen. Verzamelen van gebruikersfeedback via onze website-tools, analyseren en categoriseren van feedback om de toegankelijkheid te verbeteren en doorsturen naar onze werkgroep voor toegankelijkheid, ter beoordeling en ter informatie voor onze ontwerpbeslissingen. Voortdurende optimalisatie van onze website componenten om ze toegankelijker te maken. Verbetering van de tekstgrootte en het kleurcontrast op onze website. Verbetering van de toetsenbord bedienbaarheid van onze website en de compatibiliteit met schermlezers.

Bevoegde markttoezicht autoriteit

Markttoezicht Autoriteit van de deelstaten voor de toegankelijkheid van producten en diensten (MLBF)